Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatályos ettől a naptól: 2024.03.28.

Tisztelt Ügyfelünk!

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel (a továbbiakban: ÁSZF), a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken! Készséggel állunk rendelkezésére!

Szolgáltató (Szállító, Eladó, Vállalkozás) adatai:

Név: Terra-Pro Kft.

Székhely, Bemutatóterem címe: 6000 Kecskemét, Hrsz. 0166/12.

Levelezési cím: 6000. Kecskemét, Hrsz. 0166/12.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Kecskeméti Törvényszék Cégbíróság

Cégjegyzékszám: 03-09-121964

Adószám: 23190528-2-03

Közösségi adószám: HU-23190528

Telefonszám: +36-70/787-7985, +36-70/678-6159

Weboldal: www.kandallo-outlet.hu

E-mail: info@kandallo-outlet.hu

Tárhelyszolgáltató: MediaCenter Hungary Kft. (6000 Kecskemét, Erkel Ferenc u. 5.)

Szerződés tárgya: Eladó és Vevő között személyes látogatás során vagy a weboldal és egyéb elektronikus felületek használatával, illetve elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés. A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
  • A postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet

A honlap használatához szükséges azon tájékoztatásokat, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a weboldalon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek  határozzák meg. Az Általános Szerződési feltételek mellett a vásárlásra vonatkozóan Eladó és Vevő között  külön megkötött szerződések is érvényesek.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat Eladó nem iktatja.

Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlázást is alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

1. Általános rendelkezések – az Általános Szerződési Feltételek hatálya

1.1 Jelen Általános Szerződési Feltételeket a Terra-Pro Kft. (6000 Kecskemét, Hrsz. 0166/12.) mint Szállító által forgalmazott árukra és e körben a Szállító és Megrendelő között létrejövő összes szerződéses és üzleti kapcsolatra alkalmazni kell, a szerződés létrejöttének időpontjától.
1.2 Jelen Általános Szerződési Feltételektől kizárólag a Szállító és Megrendelő által meghatározott mértékben, írásban lehet eltérni. Megrendelő saját feltételei a Szállító által el nem fogadottnak tekintendők.
1.3 Jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezésének érvénytelensége a többi rendelkezés érvényességét nem érinti.

1.4 Jelen Általános Szerződési Feltételek visszavonásig érvényesek.

2. Szerződés létrejötte

2.1 Szerződés akkor jön létre, ha a Megrendelő írásos megrendelését a Szállító írásban visszaigazolja, vagy közvetlen raktárról történő raktári eladásnál a megrendelést teljesíti, mely esetben a visszaigazolást a számla helyettesíti.
2.2 A megrendelés Szállító által történő módosított, eredetitől ajánlattól eltérő visszaigazolása a megrendeléstől eltérő, új ajánlatnak minősül.
2.3 Szállító weboldalán, prospektusaiban vagy egyéb kiadványaiban közölt, az árukra vonatkozó árak, rajzok, ábrák, képek, méretek, súlyok, teljesítmény vagy egyéb adatok csak tájékoztató jellegűek és kötelezettség nélküliek. Vevőnek lehetősége van Szállítónál az áru valós állapotáról meggyőződni telephelyi raktárkészlet szerint, amennyiben erre Vevő igényt tart. Ennek elmulasztása Vevő részéről nem teszi indokolttá a szerződéstől való elállást
2.4 Ha a Szállító ajánlatot tesz, az ajánlati kötöttség a megadott határidőig vagy külön jelölés hiányában általánosan 30 naptári napig érvényes.
2.5 A Megrendelő rendelését egyoldalúan nem módosíthatja, attól nem állhat el.

3. Árak

3.1 A szerződésben szereplő árak a Szállító telephelyén történő átvételre érvényesek és forintban értendők, az általános forgalmi adót (ÁFA) tartalmazzák.
3.2 A szerződésben szereplő vételárat a Szállító egyoldalúan akkor változtathatja meg, ha
a) jogszabály vagy hatósági rendelkezés azt indokolttá teszi
b) a szerződéskötés után olyan tény, körülmény vagy esemény következett be, mely a legnagyobb kereskedői gondosság mellett sem volt előre látható
c) a szerződéskötés és a teljesítés időpontja között legalább 15 nap eltelt, és ezen időtartamon belül a Magyar Nemzeti Bank forint árfolyamát az Euro-hoz vagy konvertibilis devizához képest leértékelte
3.3 Szállító 3.2 a) – b) pontban foglalt árváltoztatása esetén Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni, anélkül azonban, hogy Szállítóval szemben kártérítési igénye lenne. Szállító 3.2 c) pont szerinti árváltoztatása esetén Megrendelőt elállási jog illeti meg.
3.4 Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az árut, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

4. Teljesítés helye, ideje és módja

4.1 Teljesítési hely raktárról történő eladásnál a Szállító telephelye (6000 Kecskemét, Hrsz. 0166/12), illetve a 4.4 pontban foglalt helyszínek. Szállító a megrendelt és visszaigazolt árut a megállapodott határidőre vagy a határidőn belül a Megrendelőnek készre jelenti, és rendelkezésre bocsátja. Az áru minőségi és mennyiségi átvétele az áru átadásakor történik.
4.2 Az áru elszállítása esetén Megrendelő a fuvareszközt a megadott szállítási napon olyan időben köteles biztosítani, hogy a berakodásra elegendő idő álljon rendelkezésre, a mindenkori nyitvatartási idő keretein belül.
4.3 Amennyiben a Megrendelő saját fuvareszközén, vagy az általa megbízott fuvarozóval szállíttatja el az árut, úgy saját költségére és veszélyére köteles gondoskodni a fuvareszközre történő rögzítésről és az elszállításról. A teljesítés ideje ebben az esetben az az időpont, mikor a Megrendelő, illetve a fuvarozó az árut átvette.
4.4 A Szállító a Megrendelő kérésére külön megállapodás alapján és díjazás ellenében az általa megjelölt szállítási címre az árut tulajdonhatárig (kézbesítési címig) leszállítja. Ebben az esetben a teljesítés helye a Megrendelő címe, telephelye, illetve a diszpozícióban megadott teljesítési hely, a teljesítés ideje pedig, amikor a Megrendelő, illetve meghatalmazott megbízottja az árut átvette. Szállító a kiszállításokat Magyarország területén végzi, előzetes egyeztetés és értesítés alapján, az ajánlatban szereplő díjazás ellenében.
4.5 Az átvételt az Áruátvételi Igazolással, dátummal, aláírással rögzíteni kell. A fuvardíjat a mindenkori érvényes díjszabás, vagy a megállapodás tartalmazza.
4.6 Az áru átvételére az előleg vagy a vételár megfizetésétől számított legkésőbb 30 naptári nap áll Megrendelő rendelkezésére. Amennyiben Megrendelő az árut a megállapodott teljesítési határidő elteltét követően sem veszi át, úgy Szállító Megrendelő költségére és felelősségére tárolási díj felszámítása mellett az árut megőrzi. A tárolási díj mértéke naponta az át nem vett áru rendelés szerinti értékének 3%-a, és minden megkezdett nap után fizetendő. Ez esetben a teljesítés ideje a tárolás kezdő napja. Amennyiben Megrendelő az áru átvételével Szállító által megadott teljesítési határidő után 30 naptári napot meghaladó késedelembe esik, vagy a tárolási díj meghaladja a befizetett vételárrészt (előleget), Szállító jogosult a jelen szerződéstől elállni, az árut visszavenni és 3. személy részére értékesíteni, az arra befizetett előleg pedig Szállítónál marad azzal megegyező bánatpénz jogcímén. Késedelem esetén Vevő kizárólag a teljes vételár és tárolási díj megtérítése ellenében jogosult átvenni a rendelt termékeket.
4.7 Szállító elő- és részteljesítésre jogosult.
4.8 Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szállító késedelembe esik, és az külső beszállítója hibájára vezethető vissza, esetleges késedelemért a Szállítót felelősség nem terheli. A Szállító nagykereskedelmi tevékenysége körében közvetítő tevékenységet is végez, ezért a szerződésben megjelölt szállítási határidők az ilyen beszerzési forrásból származó áruk vonatkozásában csak tájékoztató jellegűek.

5. Mennyiségi és minőségi átvétel

5.1 A mennyiségi és minőségi átvétel helye a 4.1 és a 4.4 pontban meghatározott teljesítési hely. Az átvétel során a Megrendelő, illetve átvevő köteles a termék, csomag sértetlenségét ellenőrizni, a sértetlen csomagokat és árukat darabszámra átvenni, a sérült csomagolásról vagy áruról az átvétel helyén a fuvarozóval szembeni igény érvényesítésére alkalmas jegyzőkönyvet felvenni. Amennyiben a Megrendelő ezt elmulasztja, úgy a bekövetkezett mennyiségi, minőségi hibákért, illetve kárért a Szállító nem tartozik felelősséggel.
5.2 A Megrendelő az áru átvételének megtagadására és a küldemény visszaküldésére kizárólag a Szállítóval írásban kötött megállapodás esetén jogosult.
5.3 Az átvételkor fel nem ismerhető mennyiségi hibákat a Megrendelő azok felfedezésekor haladéktalanul köteles a megfelelő fényképek és egyéb bizonyítékok rendelkezésre bocsátásával együtt a Szállítónál írásban bejelenteni. Amennyiben a kifogás nem az áru átvételével egyidejűleg, a Szállító munkatársával együtt történik, a mennyiségi kifogásban foglaltakat a Megrendelő kötelessége igazolni. Megrendelő minőségi kifogás esetén a 6. és 7. pontban foglaltak szerint élhet.

6. Visszáru kezelés

6.1 Teljesítés utáni 15. naptól Szállító a raktári készletes termékekre visszáruzási (visszavásárlási) lehetőséget tart fent – előzetes megbeszélés alapján – a Megrendelő részére, sértetlen csomagolás és hiánytalan tartozék-készlet esetén a használatba nem vett termékekre, 40% kezelési költség levonása mellett. Visszáruzás esetén a fennmaradó vételárat Szállító Megrendelő részére választása szerinti módon és időben fizeti meg. Az áruk visszavételezése nem automatikus, az minden esetben kizárólag a Szállító elbírálása alapján történhet. A visszavételezés nincs összefüggésben mennyiségi vagy minőségi kifogás ügyintézésével, azok kezelése a lentebb leírtak szerint valósul meg.
6.2 Minőségi kifogás esetén a kifogást Megrendelő az észrevételt követően azt haladéktalanul írásban közölni köteles. A minőségi kifogás elbírálásának jogát Szállító fenntartja. A minőségi hibás terméket – a kétséget kizáróan Szállító részéről felmerült hibás teljesítés esetén és megállapodás alapján – Szállító saját döntése alapján visszavételezheti. Használatba vett termék estén a használattal arányosan csökkentett érték kerül elszámolásra.
6.3 Egyedi, projekt-specifikus, értékcsökkentett és használt termékek visszavételére Szállító nem biztosít lehetőséget.

7. Termékminőség

7.1 A Szállító az árut használati, kezelési tájékoztatót és jótállás esetén jótállási jegyet bocsát magyar nyelven a Megrendelő rendelkezésére. A Szállító szavatolja, hogy az áruk a rendeltetésszerű használatra alkalmasak.
7.2 A sérült csomagolásról, vagy termékről Megrendelő köteles az átvétel helyén a fuvarozóval szembeni igény érvényesítésére alkalmas jegyzőkönyvet felvenni, melyből kitűnik a hiány mértéke, a sérülés jellege, illetve a minőségi kifogás mibenléte. A jegyzőkönyvet a fuvarozóval, Szállító telephelyén történt átvétel esetén pedig az árut átadó személlyel kell aláíratni. Amennyiben Megrendelő ezt elmulasztja, a bekövetkezett mennyiségi, minőségi hibáért, illetve kárért Szállító nem felel.
7.3 Minőségi kifogás esetén Szállító saját döntése alapján a hibás árut kicseréli, vagy árengedményt ad. Szállító mennyiségi és minőségi hiba következtében fennálló kártérítési felelőssége a közvetett károkra és elmaradt hasznokra nem terjed ki.
7.4 Szavatossági (alkalmassági idő) vagy kártérítési jog érvényesítésének igénye esetén a Megrendelő tartozik a Szállító vélelmezett hibás teljesítését bizonyítani.

8. Termékfelelősség

A Szállító az általánosan forgalmazott termékfelelősség körében az 1993. évi X. törvény szabályai szerint tartozik felelősséggel. A Szállító által gyártott saját termékek vonatkozásában Szállító a felhasználás során történő módozatok és megoldások tekintetében a keletkező, nem megfelelő eredményért felelősségét kizárja, ha és amennyiben nem a megfelelő technológia kerül kapcsoltan alkalmazásra.
A Szállító által gyártott termékek, a kapcsolódó technológia és az ahhoz tartozó valamennyi dokumentáció ún. szerzői jogvédelem alatt áll.

9. Fizetési feltételek

9.1 A szerződésben szereplő vételárat a Megrendelő készpénzzel vagy előre történő átutalással köteles kiegyenlíteni. A fizetési mód és a határidő, illetve a bankszámlaszám a számlán és/vagy a megrendelés visszaigazolásában szerepel. A Megrendelő köteles a vételárat határidőn belül kiegyenlíteni. Szállító telephelyén kizárólag készpénz, illetve azonnali átutalás elfogadott. Amennyiben az átutalt összeg bármilyen oknál fogva nem íródik jóvá Szállító számláján, az áru kiadása megtagadásra kerül. Szállító kijelenti, hogy a számlavezető pénzintézettel azonnali elektronikus értesítésről szóló érvényes szerződéssel rendelkezik.
9.2. Felek fizetésre vonatkozó megállapodása esetén Megrendelő Szállítónak a vételár meghatározott részét a szerződés létrejöttét követően kiállított számlán vagy egyéb visszaigazoláson feltüntetett határidőn belül köteles előre megfizetni, vételárelőlegként. Amennyiben Megrendelő a visszaigazolt és előleggel megerősített megrendeléstől az elállást kezdeményezi, Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szállítót bánatpénz illeti meg, aminek a mértéke megegyezik a megfizetett előleg összegével, így azt Szállító a vételárelőleg terhére érvényesítheti. A Megrendelő viszont követelés beszámítására csak bírósági ítélet alapján jogosult.
9.3. A megrendelő fizetési késedelme esetén a Szállító jogosult a jövőbeni megrendelésekre a kedvezményt megvonni, vagy a továbbiakban csak készpénzes megrendelést elfogadni, továbbá a Megrendelő fizetési késedelme vagy nem fizetése időtartamára a Szállító jogosult a Megrendelővel szemben a szállításokat leállítani, illetve felfüggeszteni anélkül, hogy ez szerződésszegésnek minősülne. Szállító a további kiszállítások megkezdését biztosíték adásához (bankgarancia, zálogjog stb.) vagy azonnali készpénzes fizetéshez kötheti. Ha a kötelezett késedelembe esik, köteles a jogosultnak a követelése behajtásával kapcsolatos költségei fedezésére. A behajtási költségek közé tartoznak különösen, de nem kizárólagosan: a perköltségek és illetékek, a közjegyzői díj, a bírósági végrehajtás költségei, a végrehajtók munka- és sikerdíja, az ügyvédi költségek, valamint a követeléskezelő költségei, sikerdíja.
9.4. Amennyiben a fizetési kötelezettségének késedelmesen tesz eleget, úgy a Szállító a késedelmi kamat felszámítására jogosult, melynek mértéke: Ptk. 6:155§-ának (1) bekezdése értelmében a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat 8% ponttal növelt értéke. A kamatszámításkor a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat irányadó, az adott naptári félév teljes idejére.
9.5 A Megrendelő a vételár-tartozása alapján a Szállítóval szemben semmilyen jogcímen (így különösen szavatossági, jótállási, kártérítési stb. igények) beszámítással nem élhet.
9.6. Szállító a Vételár és esetleges járulékai teljes kiegyenlítéséig a termékre vonatkozó tulajdonjogát fenntartja. Ez a rendelkezés a Megrendelő számára nem jelent elállási okot, és nem teremt a Szállító számára az árura vonatkozóan visszavételi kötelezettséget. Megrendelő a vételár megfizetéséig az árut megfelelő fedezet biztosítása nélkül nem idegenítheti el, nem terhelheti meg, azt be nem építheti és fel nem dolgozhatja. A tulajdonjog fenntartással érintett áru feldolgozása, beépítése esetén a választás joga Szállítót, mint tulajdonost illeti meg. Dologegyesülés esetén Szállítónak résztulajdona keletkezik. Megrendelő jelen szerződés aláírásával Szállítóra engedményezi a közös tulajdon értékesítéséből Szállító tulajdoni hányadának megfelelő összeget.
9.7 Amennyiben Megrendelő tovább értékesítés céljából vásárolja meg az árut, köteles a tulajdonjog fenntartás ideje alatt az áru tárolásáról megfelelően gondoskodni. A tulajdonjog fenntartás ideje alatt a termék elvesztéséért vagy megsemmisüléséért, illetve az állagában bekövetkező bármely kárért Megrendelő kártérítési felelősséggel tartozik. Megrendelő ez esetben köteles Szállító termékére is kiterjedő vagyonbiztosítást kötni.

10. Kézbesítési szabályok

10.1 Szállító által a Megrendelőhöz intézett azon írásbeli nyilatkozatokat, amelyeket a Szállító részére a Megrendelő által megadott levelezési címre, szabályszerűen postára adtak a Megrendelő által közöltnek, a 11.3 pont szerint részére kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a küldemény ténylegesen nem volt kézbesíthető – küldeménynek az első postai kézbesítése megkísérlése napjától, ha ez nem állapítható meg, akkor a postai kézbesítés második megkísérlése napjától számított ötödik munkanapon – ha ez sem állapítható meg, vagy a kézbesítés másodszori megkísérlésére nem is került sor, akkor azon a napon, amelyen a kézbesítetlen küldeményt a posta a feladónak visszaküldte.
10.2 A Megrendelő köteles a fenti nyilatkozatok kötésére és kézbesítésére vonatkozó előírásokra tekintettel gondoskodni arról, hogy a fentiekben megadott kézbesítési címen a szerződés megkötésétől e szerződés megszűnéséig folyamatosan rendelkezzen a postai küldemények átvételére jogosult személlyel (képviselővel). Ennek elmulasztása esetén, az átvételre jogosult személy (képviselő) hiányára, előnyök szerzése, illetve hátrányok elkerülése végett nem hivatkozhat.
10.3 A Megrendelő címére Szállító által küldött nyilatkozatot akkor is kézbesítettnek kell tekinteni, ha a címzett megtagadta annak átvételét „nem fogadta el” — vagy „ismeretlen”, jelzéssel érkezett vissza Szállítóhoz a postai küldemény, továbbá, ha „elköltözött”, „cím elégtelen” vagy „nem kereste” jelzéssel érkezett vissza a postai küldemény.
10.4 A fenti szabályok a kézbesítési megbízottra, illetve a kezesre is vonatkoznak, azzal, hogy a joghatály kézbesítési megbízott esetében a meghatalmazást adó vonatkozásában áll be.
10.5 Az elektronikusan kiküldött levél azonnal kézbesítettnek tekintendő.

11. Jogok átruházása

A szerződő felek a jelen általános szállítási feltételek, illetve a szerződés hatálya alá tartozó jogokat és kötelezettségeiket 3. személyre csak a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulása esetén ruházhatják át.

12. Alkalmazandó jog, jogviták

Jelen feltételekben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv és annak szállítási szerződésekre vonatkozó szabályait kell alkalmazni. A Felek kötelezik magukat, hogy minden vitát elsősorban békésen, közvetlen tárgyalások útján fognak rendezni. Amennyiben ez ésszerű határidőn belül nem vezet eredményre, akkor a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján a Szállító és a Megrendelő között kötött minden eseti szerződésből származott jogvitára a felek alávetik magukat – hatáskör függvényében Kecskeméti Törvényszék, vagy a Kecskeméti Járásbíróság kizárólagos illetékességének.
Társaságunk személyes adatait az EU 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelet előírásai szerint kezeli.

13. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Telefon: +36-70/787-7985
  • Internet cím: https://www.kandallo-outlet.hu
  • E-mail: info@kandallo-outlet.hu
  • postacím: 6000 Kecskemét, Hrsz. 0166/12.

A fogyasztó írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A panaszt a vállalkozás köteles megvizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

Amennyiben Vevő személyesen tesz panaszt, az arról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

13.1 Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

13.2 Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

13.3 Békéltető testületi eljárás

Vásárló fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a fogyasztói panaszt elutasítják, úgy jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása. A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

a.       a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b.       a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c.       ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

d.       a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e.       a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

f.        a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g.       a testület döntésére irányuló indítványt,

h.       a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu

13.4. Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

14. Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot, szöveget, stb. átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. Jogtulajdonos: Terra-Pro Kft. (6000 Kecskemét, Hrsz. 0166/12.)

Amennyiben a weboldal tartalmát harmadik személy honlapján, médiában, vagy bármilyen más írott formában jelen weboldal üzemeltetőjének, azaz Eladónak az engedélye nélkül észleli, az Eladó másolt képenként, oldalanként vagy egyéb tartalmakként napi 100.000 Ft + ÁFA, azaz napi százezer magyar Forint + ÁFA összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak, továbbá követelése érvényesítése érdekében bírósági eljárást kezdeményez. Másolásnak minősül – többek között -, ha az átvett tartalom a teljes oldal tartalom 15%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett szövegeket, képeket. Eladó fenntartja fenti szerzői jogát weboldalának minden elemére. Tilos minden olyan tevékenység, amely az Eladó adatbázisának feltörésére, módosítására, archiválására, másolására irányul. Kivételt képez az Eladó erre vonatkozó külön írásos engedélye.

15. Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

Megrendelőnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van a bevitt adatok módosítására. Azonban a Megrendelő felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, mivel a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az áru. A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel jelezheti Vásárló az Eladó felé.

16. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

16.1 Fogyasztónak a Ptk. 8:1.§ 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§ szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
b) az árunak,
c) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap. A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga.

16.2 Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása:
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján.

16.3 A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap. Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles visszaigazolni. 

16.4 Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén (Eladó visszatérítési kötelezettsége)
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.§-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

16.5 Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.§-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

16.6 Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

17. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

17.1 Az áru visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

17.2 Az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli az áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az árut az Eladó címére (6000 Kecskemét, Hrsz. 0166/12.) kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.

17.3 Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

18. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja Megrendelő figyelmét, hogy nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

  1. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

19. A szerződésszerű teljesítés követelményei

19.1 A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott áruk esetében
Az árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.  
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező árunak

a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel

b) alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott

c) rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező árunak

d) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú áru esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír

e) rendelkeznie kell a Fogyasztó által ésszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az áru konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését

f) rendelkeznie kell a fogyasztó által ésszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – és

g) meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett áru tulajdonságainak, leírásának.

Az árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy

a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie

b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy

c) a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

19.2 A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott áru adásvétele esetében

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy  

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy a az Eladó felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a az Eladó felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

20. Szavatosság és jótállás

20.1. Szavatosság

20.1.1. Kellékszavatosság
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vevő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.
Vevő közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kel lékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vevő a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

20.1.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 20.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igényérvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vevő a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

20.2. A jótállás (garancia)

Hibás teljesítés esetén az Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a Ptk. vonatkozó rendelkezésének megfelelően. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás időtartama:
10 000 forint – 100 000 forint összegű eladási ár esetén 1 év,
100 001 forint – 250 000 forint összegű eladási ár esetén 2 év,
250 001 forint összegű eladási ártól 3 év.
A jótállási határidő a megvásárolt termék vevő részére történő átadásának napjával kezdődik. Ha a termék üzembe helyezését a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, a jótállás időtartama a termék üzembe helyezése napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállási jegyen rögzítették. Ha a jogosult a terméket a termék jogosult részére történő átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a terméknek a jogosult részére történő átadásának napja. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék árától és besorolásától függően 1,2, vagy 3 évig tart. A jótállási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vevő érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

Ha a Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 10.1.1 és a 10.1.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A fentiek szerint vállalt jótálláson kívül, illetve a termékekhez nyújtott jótállásról szóló leírásokban foglaltak kivételével, az Eladó semminemű egyéb jótállást nem vállal. Kizárólagosan felelős saját magatartásáért, az Eladó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

21. Promóciós Szabályzat (online kuponok, elektronikus utalványok)

Weboldalunkon időnként különböző akciók kerülhetnek meghirdetésre, melyek igénybevételéhez elektronikus kupon használatára, beváltására lehet szükség. Az online kupon egy olyan elektronikus formában megjelenő utalvány, amely biztosíthat valamilyen vételár kedvezményt, ajándékot, szolgáltatást vásárláshoz kötötten vagy akár anélkül, esetleg valamely termékre vagy szolgáltatásra beváltható ajándékutalványt. Megjelenési formája e-mailben vagy más módon megküldött, de akár weboldalon, különféle online felületeken megadott, letölthető, kimásolható, megadható elektronikus kuponkód, vagy lehet egy, a papír alapú kuponhoz hasonló kinézetű és tartalmú, elektronikusan lementhető és eltárolható pdf fájl vagy kép formátum is.
Az adott akció részletei és az azokban való részvételi feltételek (pl. beváltás, fizetési folyamat, érvényesség, stb.) az akció megjelenésével egyidejűleg kerülnek kihirdetésre. Az akciók részletei és részvételi feltételei megjelenésenként eltérőek lehetnek, bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a részvétel vagy a kedvezmény igénybevétele regisztrációhoz kötött. Ilyenkor a személyes adatokat az Adatkezelési Szabályzatban meghatározottak szerint kezeljük.
Egyes online kuponok korlátozás nélkül felhasználhatók, míg más kuponok egyszeri kedvezmény igénybevételét teszik lehetővé. A felhasznált, vagy már érvénytelen online kuponok az elektronikus nyilvántartásból kivezetésre kerülnek. Minden elektronikus utalvány legkésőbb az érvényességi idő végéig, vagy a készlet erejéig érvényes. Fel nem használt utalvány utólag nem érvényesíthető, az érvényességi idő lejártát követően kedvezmény vagy visszatérítés semmilyen formában nem igényelhető.
Ha az akció részleteiben nem lett másként meghatározva, az elektronikus utalvány harmadik fél részére megkötés nélkül átruházható.
Az elektronikus utalványok alapszabályai, melyek minden meghirdetett akció esetén érvényesek:

  • az online kupon nem váltható pénzre, nem adható belőle vissza, vagyis, ha a vásárlás értéke nem éri el a kupon mértékét, akkor az egész kupon elhasználásra kerül
  • az online kupon többszörözése, utánképzése, másolása, hamisítása tilos
  • lejárt online kupon nem használható fel
  • kibocsájtó ellenőrizheti a kupont felhasználó személy adatait, jogosultságát
  • szabálytalanság vagy egyéb kizáró ok esetén a kupon beváltása megtagadható.  

Az  elektronikus utalványok minden esetben a hatályos jogszabályi előírások figyelembe vételével kerülnek meghatározásra, ugyanakkor Terra-Pro Kft., mint jogtulajdonos és a weboldal üzemeltetője kizár minden felelősséget az elektronikus utalványokkal igénybe vehető szolgáltatásokra, termékekre a kupon felhasználására vonatkozóan, továbbá jogosult az akció részleteit, feltételeit, érvényességét bármikor egyoldalúan megváltoztatni.

22. Kiegészítő rendelkezések

22.1 A Szolgáltatás igénybevételével Vevő elfogadja, hogy az Eladó a Szolgáltatás igénybevétele során a Vevő által feltöltött adatokat, képeket a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díjak megfizetése nélkül, saját forrásként felhasználhatja.
A szerződés magatartási kódexet nem tartalmaz, arra nem hivatkozik.

22.2 Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Az Eladó az árváltozás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az Általános Szerződési Feltételekre vonatkozó változások a weboldalon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra. Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást, módosítást hajtson végre weboldalán előzetes figyelmeztetés nélkül, továbbá jogosult weboldala tartalmat más domain-név alá áthelyezni, másolni. Az oldalon kínált termékkészlet folyamatosan változhat, megrendelés esetén arról előzetes tájékoztatás adunk elérhetőségeinken.

22.3 Különleges rendelkezések

Minden egyedi üvegtermék (pl. hőálló üveg, alátétüveg) megrendelés után kerül legyártásra (weboldalunk készletétől függetlenül), így minden ilyen megrendelést egyedi rendelésként kezelünk! A vásárlástól való elállásra ez esetben a megrendelés véglegesítését követően (előleg vagy vételár megfizetése után) a vonatkozó jogszabályi rendelkezés szerint nincs mód, ezért kérjük a megrendelést körültekintően kezelni szíveskedjen! Az elálláshoz való jog az egyéb termékek esetén a Ptk. szerint, korlátozás nélkül fennáll.

22.4 Hibás megrendelés

Hibás, pontatlan, hiányos adatok, tranzakciók miatti ügyintézés esetén bruttó 1.500,-Ft+ÁFA/alkalom adminisztrációs díjat számítunk fel. Módosításra a tranzakciós díj előre utalással történő kifizetését követően van lehetőség. Téves vagy határidőn túl érkező befizetés visszautalása esetén az adminisztrációs díjon felül a tranzakcióval kapcsolatos banki költségek is a visszautalt összegből levonásra kerülnek, a forgalmazó számlavezető bankjának mindenkori hirdetménye szerint.

22.5 Megrendelés kiegészítése

A megrendelések kiegészítésére kizárólag írásban kerülhet sor, amennyiben a készlet, illetve szállítási/átvételi határidők erre még lehetőséget adnak.

22.6 Postai szállítás díjai és feltételei

A postai szállítás díjai a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet alapján:
– Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
– Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
– Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
– Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.
Postai kézbesítés esetén a postai szállítás alapdíján felül 3.000 Ft csomagolási- és 3.000 Ft feladási díjat számítunk fel, továbbá törékeny ill. nagy értékű (értéknyilvánítás 50.000 Ft felett) küldemény esetén a postai szolgáltatások mindenkori díjszabásának megfelelő különdíjak fizetendők. Postázni kizárólag a szállítási költségek előre utalását követően áll módunkban.
A Magyar Posta csomagszállításából kizárt termékeket, ill. a felvett küldemények átfutási idejét a Magyar Posta ÁSZF-je tartalmazza: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf

22.7 Egyéb rendelkezések

Eladó és Megrendelő (Vevő) is elfogadja jelen szerződés részletezéseként a kettejük között lefolytatott írásos üzenetváltásokat, akkor is, ha ezek külön nem kerülnek rögzítésre a szerződésben. Az üzenetváltásban egyértelműen megegyezett részleteket a szerződés részének tekintik a Felek.